Editorial board regulations
[Enacted on August 30, 2002]
[Amended on October 16, 2009]
[Amended on November 27, 2015]
Article 1 (Purpose)
These regulations aim to regulate the details necessary for the composition and management of the Editorial Board (hereafter "the Board") of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers (hereafter "the Society").
Article 2 (Functions)
1. The Board shall execute tasks specified in the following. 1) Tasks related to the editing and publication of the Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers.
2) Tasks related to the submission and review of The Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers
3) Tasks related to the composition and management of the Board
4) Tasks related to the financial statement regarding the publication of a paper
5) Tasks related to the Society's in-house evaluation as well as application for and management of evaluation 2. Tasks related to the submission and review of papers shall be conducted by 'Regulations on Peer Review Process'.
Article 3 (Composition of the Board)
1. The Board shall consist of one Chairman and a number of members.
2. The Chairman shall be recommended among researchers from home and abroad with noticeable research achievements and active in academic activities by the Board of Directors and appointed by the President
3. Board members shall be selected by the Board through an open call and appointed by the President with the recommendation of the Chairman.
Article 4 (Selection Criteria and Process)
1. Board members with noticeable research achievements and activities shall be openly recruited among the Society members through the Society homepage and email.
2. The open call shall last from December 1 to December 15 of every year, and the selection of Board members shall be completed by December 31.
Article 5 (Tenure)
1. Tenure of the Chairman is ten years, but it may be extended.
2. Tenure of Board members is one year, but it may be extended.
Article 6 (Duties and Rights)
1. The Board shall decide on the regulations and template for publication, which may be introduced to the Board of Directors through the Chairman.
2. The Chairman shall represent the Board and oversee all tasks related to editing.
3. Board members shall select two members according to the field of the paper submitted and conduct the review in a group of three, and the review process shall abide by the Society's 'Regulations on Peer Review Process'.
4. When a manuscript in review is doubted or violated the 'Research Ethics Policy' of the journal, Board members should accuse it to the Research Ethics Committee.
Article 7 (Management)
1. The Board shall maintain its autonomy regarding its management and activities.
2. The Board shall hold a bimonthly Board Meeting.
3. The Board shall begin with the majority of the attending members and make a decision by a majority vote of the attending members. However, the attendance of members who submitted a power of attorney shall be recognized but not their voting rights.
4. In case of the Chairman's absence, the Board member who received the delegation shall hold the meeting.
5. The Board shall discuss papers published in the month when the meeting is held and other related matters.
6. Board members shall maintain confidentiality of matters related to the review process.
Article 8 (Activities)
1. The Board shall introduce the regulations for the editing to the Board of Directors and announce its outcome through the Society's homepage and General Assembly.
2. The Board shall hold a biannual Editorial Board Workshop and Research Ethics Workshop.
편집위원회 규정
[제정 2002년 08월 30일]
[개정 2009년 10월 16일]
[개정 2015년 11월 27일]
제1조 (목적)
본 규정은 사단법인 한국기계가공학회(이하 ‘학회’라 한다.) 논문지편집위원회(이하 ‘편집위원회’라 한다.)의 구성 및 운영에 필요한 세부사항을 규정함을 목적으로 한다.
제2조 (기능)
1. 편집위원회는 다음 각 호의 업무를 수행한다. 1) ‘한국기계가공학회지’의 편집 및 발간에 관한 업무
2) 한국기계가공회지의 투고 및 심사에 관한 업무
3) 논문지편집위원회 구성 및 운영에 관한 업무
4) 논문지 발간에 따른 결산 보고 업무
5) 한국기계가공회지의 평가를 위한 자체평가, 평가 신청 및 관리에 관한 업무 2. 편집위원회의 업무 중 논문의 투고 및 심사에 관한 업무는 별도의 규정을 두어 투명하고 엄정하게 수행되어야 한다.
제3조 (편집위원회의 구성)
1) 편집위원회는 편집위원장과 편집위원으로 구성한다.
2) 편집위원장은 연구 실적이 뛰어나고 학회활동에 적극적인 국내외의 연구자 중에서 학회 이사회의 추천을 받아 회장이 임명한다.
3) 편집위원은 공개모집으로 편집위원회에서 선정하고, 편집위원장의 제청으로 회장이 임명한다.
제4조 (편집위원의 선정기준과 절차)
1. 연구실적과 경력 및 대외활동이 우수한 편집위원을 선정하기 위해 학회 홈페이지와 이메일 등을 통해 학회 회원을 대상으로 공개적으로 모집한다.
2. 공개모집은 매년 12월 1일부터 12월 15일까지로 하며 편집위원의 선정은 12월 31일까지 결정하도록 한다.
제5조(임기)
1) 편집위원장의 임기는 10년으로 하되 연임할 수 있다.
2) 편집위원의 임기는 1년으로 하며, 연임할 수 있다.
제6조(직무 및 권한)
1. 편집위원회의 직무는 학회 논문지의 논문투고 규정 및 투고양식을 제정하며, 이를 편집위원장을 통해 학회의 이사회에 상정할 수 있다.
2. 편집위원장은 편집위원회를 대표하고 편집에 관한 업무를 총괄한다.
3. 편집위원은 해당 분야로 접수된 논문을 심사분야에 따라 2인의 심사위원을 추가로 선정하여 3인이 심사를 진행하며 논문심사과정은 본 학회의 논문투고 규정을 따른다.
4. 편집위회의 위원은 심사 중인 논문의 진실성이 의심되거나 위배된다고 판단되면 연구윤리위원회의 소집을 요청할 수 있다.
제7조(운영)
1. 편집위원회는 그 운영과 활동에 있어서 독립성을 유지하여야 한다.
2. 편집위원회는 격 월 1회 편집위원회 회의를 개최한다.
3. 편집위원회는 재적위원 과반수의 출석으로 개의하며, 출석위원 과반수의 찬성으로 의결한다. 단, 위임장을 제출한 위원은 출석으로 인정하되 의결권은 부여하지 않는다.
4. 편집위원장의 유고 시에는 편집위원장의 위임을 받은 편집위원이 회의를 개최한다.
5. 편집위원회는 회의가 개최된 해당 월의 게재 논문 및 기타 제반 사항에 대해 논의한다.
6. 편집위원은 심의와 관련된 제반 사항에 대하여 비밀을 준수하여야 한다.
제8조(활동)
1. 편집위원회는 제정된 논문 편집 관련 규정을 이사회에 상정하여야 하며, 그 결과를 학회의 홈페이지 및 총회를 통해 공지하여야 한다.
2. 편집위원회는 연2회 편집위원회워크숍 및 연구윤리워크숍을 개최한다.